De verkeerslichten
Wie zich niet aan de afspraken houdt, spring op oranje of misschien zelfs op rood.
Het Frans ochtendgebed
De gevoelensthermometer
Hierop kunnen de kinderen elke dag aanduiden hoe ze zich voelen.
De beertjes van Meichenbaum
Dit gebruiken we om zo correct mogelijk te werken bij een groepswerk of bij een individuele taak.
De datum 'schrijven' wij in het Frans aan het bord.
De CLIM-methode voor een georganiseerd groepswerk. Zo krijgt elk groepslid een bepaalde taak toegewezen.
Het takenbord
Elke leerling heeft elke week een taak. Dit wordt om de 2 weken veranderd.
Onze bijdrage tot een schitterende klasgroep.
Op het prikbord hangt de juf prenten en woordkaartjes van de thema's waar we op dit moment mee bezig zijn.
Deze leefregels hebben de kinderen zelf opgesteld aan het begin van het schooljaar. Deze hangen duidelijk op in de klas.
Dit is de zit- en leehoek. Hier leest de juf regelmatig een verhaaltje voor of mogen de kinderen vertellen over hun weekend of vakantie. Anderzijds is dit ook een rustig hoekje voor de kinderen die een boek willen lezen.
In de pop (lieveheersbeestje) kunnen de kinderen een persoonlijk briefje voor de juf stoppen. Dit kan gaan over dingen die ze niet rechtstreeks in de klas of met de juf durven/kunnen bespreken.